neděle 20. ledna 2013

V Chrudimi mají nejlevnější klobásu, ale taky nejstarší časomíru :-)


Rozhodl jsem se založit blog :-) - místo kde budu nepravidelně psát svoje poznatky a dojmy ze zápasů mého milovaného fotbalového klubu, kterým jsou Svitavy.
"Plechová krabice"
V Chrudimi jsem byl naposledy s áčkem v sezoně 2005/2006, kdy jsme tehdy hráli divizi a prohráli jsme zde po "divokém" průběhu 4:3. Ze současného kádru tento duel pamatuje pouze Radek Ehrenberger. Co mě ale nejvíc zaujalo před utkáním samotným byl stařičký ukazatel skóre a času na stadionu. Musel sem tu "plechovou krabici" zdokumentovat :D
Potom jsme se s ostatními svitavskými fans zašli "občerstvit" do bufiku, který byl otevřený hned vedle umělé hrací plochy. Zde musím vyzdvihnout ceny, protože ty tady byly opravdu lidové. Chutná klobása s čajem mě přišla na 29,- Kč. K tomu super ochotná obsluha. Nevídané! S fans sme zavzpomínali na minulý týden, kdy sme byli v Brně. Zde měly ceny daleko do těchto :-)
Velice natěšený jsem byl na fanouškovskou trubku, kterou jsem objednal po internetu a chtěl ji v "ostrém" při dnešním utkání otestovat. Zjistil sem ale, že v mrazech které teď panují je nepoužitelná - prostě nechce fungovat :D a tak nezbývá než počkat na jarní duely v divizi, kde její čas příjde :D
Trubka, která troubí jen když se jí chce
Teď už k samotnému zápasu. Byl jsem zvědavý jestli nastoupí na hrotu Kuba Černík. Nestalo se tak a podle informací, které mám k dispozici by měl na jaře bohužel hrát jinde a to v třetiligovém Zábřehu na Moravě. Kubovi přeju ať se mu zde daří.
Stejně jako v minulém zápase sme hráli 4-2-3-1. Dnes to však byla jiná "káva" a Chrudim na nás vlétla. Honza se v brance rozhodně nenudil a chladno mu nebylo :-) Nějak zahřát sme se museli i my a tak sme s Michalem rozjeli pokřik "Svitavy"!!! :-) Domácí nikdo nepodporoval, což se nám hodilo. Po úvodním tlaku Chrudimi, který jsme přestáli jsme hru vyrovnali a do nadějných akcí se dostávali i my. Jen škoda, že občas finální přihrávka postrádala větší přesnost. Vypadalo to, že do šaten se půjde za bezbrankového stavu, ale to se bohužel nekonalo, protože domácí se ujali ve 40. minutě vedení po trestném kopu a nejspíše lehké teči domácího hráče. 1:0 pro Chrudim.
Do druhé půlky na domácí straně zasáhnul Radim Holub - bývalý ligový hráč Sparty nebo Mladé Boleslavi. My jsme však na domácí vlétli a agresivita a bojovnost kterou jsme se prezentovali dělala domácím problémy zejména při rozehrávce na jejich vlastní polovině. Odměnou za to nám byla branka Kuby Nováka, který v závaru ve vápně propálil všechno a míč skončil až v síti - 1:1. Potom se bohužel ale ukázala kvalita, která byla na straně domácích a Radim Holub nám dal 2 branky. Ještě za stavu 2:1 trenér díky marodce "zaexperimentoval" a poslal do útoku Tomáše Jílka. Tomáš se snažil, ale neměl podporu ze zálohy, protože celý tým se spíše bránil posledních 20 minut než že bysme útočili.
Utkání tak skončilo výhrou domácích 3:1. My jsme podali bojovný výkon, hlavně fáze v začátku 2. půle se mi líbila, když bylo vidět že se chcem porvat o lepší výsledek a hráči "jezdili"...
Zpáteční cesta do Svitav se tak bohužel nenesla v "oslavném" duchu... ale naštěstí je to jen příprava pořád :-) V pátek si můžem spravit chuť proti Blansku :-)

3 komentáře:

  1. Ahoj Fery! Velmi dobrá myšlenka!! Dnes už tady píši jako velký fanoušek svitavského fotbalu. Ivoš Svoboda ve svém článku naznačil, aby předešel restauračním dohadům ohledně fotbalového oddílu. Jako bývalý výborný hráč se pouští na manažerskou funkci, což je jen dobře. Ale moc dobře ze své praxe ví, že restaurační dohady byly a budou. Hlavním ale strůjcem těchto dohadů bývá především špatná informovanost vedení klubu vůči svým věrným fanouškům. Ať už je to ve třetí třídě nebo v lize. Ze své praxe vím, jak je těžké někdy dát informace včas. Sám jako předseda představenstva a výkonný ředitel ligových týmů jsem byl velmi často pod tlakem fanoušků, proč se změny v klubu dovídají v hospodě a v novinách dřív než vyjde oficiální stanovisko klubu!Budiž ponaučením i pro náš klub to co se v poslední době v něm děje,ale informovanost velmi slabá. Že je Ivoš novým manažerem klubu se neoficiálně ví již delší dobu, ale fanoušek odkázaný na info na oficiálních webovkách nebo fcb klubu se to dozvídá až z deníku. Z deníku se taky fanoušek dověděl, že u U19 pokračuje pan Mišovec. Někteří ani nestačili deník přečíst a Mišovec v klubu skončil. Musel jsem pak odpovídat na mnoho dotazů z FAČR, co bude s tím dorostem....Sorry nejsem oprávněn to komentovat. Kuba Černík odešl ze svitav v minulých dnech. V hospodě to ví kde kdo, ale oficiálně zase žádná zpráva. Pepa Ehrenberger dnes zastává funkci asistenta, ale i vedoucího mužstva u A týmu. Zase nic oficiálního. Na soupisce na webovkách jsem figuroval jako vedoucí do včerejška....Nikdo odpovědný z klubu se mnou o tom nemluvil i když mně to bylo mailem přislíbeno.... To jsou opravdu zbytečné chyby v informovanosti fanoušků a široké veřejnosti, které pak rozjíždějí zbytečné pavlačové a hospodské dohady a spekulace. Nepíši to tady z důvodu ublíženého, ale spíš smutného funkcionáře. Taky jsem udělal mnoho chyb jak v životě, ale i ve fotbale. Jen je potřeba se k tomu přihlásit, nést zodpovědnost. Kdyby mně na klubu nezáleželo, kašlu na to. Ale nechal jsem tady za sebou kus práce a není mně jedno, jak to funguje dál...Je normální, že se lidé sejdou, ale i rozejdou, ale mělo by to mít nějakou štábní kulturu! Věřím, že si to všechno v klubu sedne a pošlape to jak má! Věřím tomu a držím pěsti. Urboš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. j, naprosto souhlasim s tim co pises... ja jsem se vedeni ptal jak je to s Kubou a odpovedi mi bylo mlceni - taky dobra odpoved od tech nejpovolanejsich :D ja se tomu smeju akorat

      Vymazat
  2. Nejsem přítelem polemik přes média, ale toto mi nedá. Musím reagovat na mnohé "informace" o neinformování. Ono se totiž nedá v přípravném období (to ví i mnozí manažeři snad i v lize) hovořit o změnách v kádru nebo o posilách. Je to období, kdy se zkoušejí noví hráči. A to, že odehraje jeden, dva zápasy ještě neznamená, že je novou posilou. Veřejnost byla, pokud si vzpomínám, informována o tom, že na konci přípravného období bude širší kádr (cca 27 hráčů) zůžen na 18 - 20 hráčů. Třeba konkrétní případ, o kterém Petr Urbánek píše, Kuby Černíka. Zkoušel angažmá v Zábřehu, odehrál zápas(y), ale s klubem se nedohodl a zdá se, že bude pokračovat ve Svitavách. A teď otázka. Sdělovat proměnné, či počkat na definitivní řešení? Já osobně si myslím, že se informace mají poskytovat pravdivé a ucelené. Takže prosím o trpělivost. Unáhlenost jen vede k nemilým věcem. Jako třeba informace o angažování se Petra Urbánka v Poličce. Přeji mu to, snad se bude realizovat podle svých představ. Jen mě mrzí, že mu už minimálně dva lidi ve Svitavách nebudou věřit. Mám totiž "zaručenou" informaci, že den před uveřejněním zprávy na poličském webu slíbil vedoucímu SCM Slávovi Veselému a Pavlovi Daňkovi, že k nim půjde dělat vedoucího k U19... V historii bylo zvykem obdobné stati končit slovy: "Nechť si ctěné čtenářstvo učiní úsudek samo."
    J.Petr, toho času sekretář oddílu kopané TJ Svitavy

    OdpovědětVymazat